10 December 2013

Kasih Tak Kesampaian

CINTA... 
Sesuatu yang sukar untuk ditaksirkan..


Ketika usia 23 tahun, aku mula mengenal erti sebenar cinta..Dulu aku seorang yang terlalu skema..aku tidak penah bercinta malah aku tidak penah melayan mana-mana lelaki yang ingin berkenalan denganku..setiap kali ada lelaki yang menyampaikan salam atau pun nk berkenalan...aku sering mengelak dan buat dek jer..heehe...Tetapi keadaan merubah segalanya bila aku menjejaki kaki ke Universiti...masa tahun pertama aku still single...sikapku tetap sama still tak melayan lelaki..setelah msuk thun kedua pengajian..aku mengenali seorang lelaki yang setahun lebih muda dariku...

Biarlah aku namakan dia 'Z'...aku mengenali Z melalui seorang temanku yang juga roomatenya...Suatu malam aku menerima meseg dari temanku itu mengatakan ada seseorang yang ingin berkenalan denganku..aku bagai nk tergelak jer..mulanya aku tak mau..kerana aku tidak penah bersedia untuk bercinta pun...bagi aku berkawan tu lebih baik dari bercinta...aku tidak memberi sebarang jawapan pada die..seminggu lepas tu..aku menerima meseg dari Z..dia bgtau aku yg dia mau berkenalan...katanye kawanku itu yg memberi nombor teponku kepadanya. Lepas tu setiap malam Z menelefon aku..Dipendekkan cite, seminggu selepas tu Z mengatakan yang die betul2 nk kenal ngan aku..dan die bgtau aku yang die selalu melihat aku membeli makanan di Cafe kolej..hehee...kantoi...rupanyer hari2 die memerhatikan gerak geriku...cuma aku jer xperasan..maklumlah aku ni jenis tak suka melayan orang..

Suatu malam Z menelefon aku lagi....die still nk kan jawapan dri aku tentang hasrat die..mulanya aku amat keberatan..tp setelah berfikir...aku rasa die terlalu ikhlas terhadapku..dan aku pun menerima die sebagai kekasihku....mulanya aku tidak mengetahui die ank org berada..tp semua tu xpenting bagi aku..aku bkn menerimanya kerana harta dan kedudukan die sebagai ank org berada..tp kerana keikhlasan dan kejujurannya yang aku nampak..setahun kami bercinta..segalanya terlalu indah bila die memperkenalkan aku kepada familynya..byk kali juga aku menemui keluarganya kat airport..parents die juga sgt menyayangiku...

Ku sangka panas sampai ke petang,,rupanya hujan di tengahari..diri ini diuji dengan dugaan yang terlalu hebat..msuk thun ketiga Z mula berubah..aku nampak jelas perubahan sikapnya setelah ayahnya membeli kereta untuknya berulang alik ke kampus..die jarang menghubungiku lagi..aku still sabar..malah aku cuba berbincang baik2 dengannya..ramai kawan2ku bgtau aku yang die terserempak nga Z keluar nga pompuan len..tp aku tidak percaya selagi aku tidak nampak nga mata aku sendiri..aku tidak mudah memberontak...tp kebenaran terbukti juga...

Suatu mlm aku jumpa Z dan tanyakan sendiri pada die..dan die mengaku...Betapa hancur dan luluhnya hatiku saat mendengar pengakuannya....tp aku still msh berlagak selamba biar hati ckup terluka..aku dilarang bertegur sapa nga lelaki..aku rela demi menjaga hubungan kami..tp die sesuka hati keluar nga pompuan len..dimana kesetiaan yg die lafazkan dulu..??????????whyyyyy..kdg terfikir jgk..tak berbaloikah pengorbananku...?????semua tu tidak berakhir di situ...sekali lg aku terpaksa menerima kepahitan hidup kerana dia minta clash..ade jgk aku tnya sebabnyer...tp alasannya tetap sama..."AWK TERLALU BAIK UNTUK SAYA"..tp kalo aku baik mengapa aku ditinggalkan tanpa sebab..kenapa mesti hukum aku..kenapa mesti nk dera perasaan aku...atau itu sekadar alasan untuk dia melepaskan diri...waktu terus berlalu..hidup aku terlalu tertekan..

Suatu mlm aku mendpt segala jawapan terhadap segala persoalan yg selama ni cukup membelenggu fikiran aku..aku jumpa die..aku pksa die bgtau apa sebenarnya yg berlaku..Z menceritakan satu persatu ape yg terjadi..rupanyer die telah terlalu jauh menyimpang...dari seorang yg xmerokok die dh mula merokok...dri seorang yg xpenah msuk night club menjadi seorang kaki club malam..tp pling aku tidak boleh terima bila die mula mengambil benda haram dan berdampingan nga pompuan kelab malam...

Tuhan sj yang tau..betapa hati tersayat pilu..lukanya terlalu dalam...sehingga smpai ke satu tahap aku mula membenci lelaki...aku terlalu kecewa..duniaku hanyalah di bilik hostel..3 bulan aku hanya menangis ...sehingga sampai ke satu tahap aku sanggup merayu2 kepada ibu Z..tp semuanya dh tak bermakna pape kerana keputusan di tangan Z...aku tidak mempedulikan soal pelajaranku..aku tak pergi kelas..aku tak kuar makan..yg aku tau aku cuma mau lupakan segala kepahitan tu agar cepat berlalu..di bilik aku cuma tido dan bila aku bngun aku hnya mampu menangis...sehingga pointer ku untuk sem 5 down gler...6 bulan berlalu...ms mengubah segalanya...aku dh boleh tersenyum...kehidupan aku dh kembali ceria dan aku dh boleh bergelak ketawa mcm selalu...berkat doa dan sentiasa mendekatkan diri kepada Allah SWT..akhirnya aku berjaya bangkit kembali...

to be continue............



♥ Terima kasih ♥


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...